Fizetős appok válthatják le az autók feláras extráit

2018. február 22. 08:47 - Budget blog

A Tesla elektromos autóihoz már jelenleg is gyakran adnak ki letölthető szoftverfrissítéseket, amelyek olyan új funkciókkal bővítik a jármű képességeit, mint amilyen például az automatikus sofőr.

A The Verge cikkének szerzője az év elején zajlott Detroit Auto Show-n járva faggatta az autógyártók képviselőit, akiknek válaszaiból úgy tűnik, hogy a jövőben az autógyártók a feláras extrákról inkább applikációként letölthető funkciók formájában kínálnak majd újdonságokat. Erre a BMW az egyik legszemléletesebb példa: míg a cég az Apple CarPlay technológiájának beépítéséért az amerikai piacon 300 dollárt kér el, 2019-től az Apple autókba szánt szoftverplatformja az első évben ingyen, azt követően pedig 80 dolláros éves bérleti díjért lesz elérhető a járműveken.

new_range_rover_evoque_autobiography_12609504015.jpg

Előfizetéses funkciók érkeznek az autóinkba is

Ez az üzleti modell a későbbiekben azt is lehetővé teheti, hogy a meglévő autókon a tulajdonos igényei szerint utólag is bármikor kicseréljék a szoftveres platformot: például az Apple CarPlay-t a Google Android Auto platformjára cseréljék, ha például a családtagok iPhone-ról androidos telefonra váltanak. A CarPlay és az Android Auto használatával ugyanis az okostelefon tökéletesen tud kommunikálni a járművel, és például a kormányra szerelt gombokkal is lehet vezérelni azt. Az IHS Markit elemzőcég szakértője arra számít, hogy a jövőben egyre szélesebb körben elterjed majd az autógyártók körében, hogy szoftveralapú szolgáltatásokat kínáljanak járműveikhez.

Ezek előfizetési díja ugyanis nagyobb haszonkulcsot rejt, mint az olyan egyszeri alkalommal, drágán eladott extra funkció, amilyen például a fedélzeti navigáció. Az IHS jóslatai szerint öt év múlva a járművekben elérhető előfizetéses szolgáltatásoknak már hatmilliárd dolláros piaca lesz világszerte.

Tesla, a szoftverfrissítések királya

Napjainkban a leglátványosabb szoftverfrissítések a Tesla elektromos autóihoz érkeznek folyamatosan: például egy új szoftverrel vált elérhetővé ezeken az automatikusan bekapcsolódó ablaktörlő, de olyan összetett szolgáltatások is, mint az automata parkolás vagy az önvezető képesség. Hamarosan pedig szoftveres úton kerül bele majd a Model S modellbe egy olyan funkció, amely révén a kerekek gördülésének hangját és a szélzajt is képes lesz kompenzálni az autó hangrendszere, illetve az automatikusan bekapcsoló ablaktörlő is hasonló módon lesz hozzáférhető.

Az, hogy a vállalat a távolból is képes frissíteni az általa gyártott járműveket, rendkívül hasznosnak bizonyult: az Irma-hurrikán elől menekülő, floridai Tesla-tulajok járműveire a gyártó egy olyan szoftverfrissítést küldött, amely ideiglenesen megnövelte azok egy töltéssel elérhető hatótávolságát.

Már autóra is előfizethetünk

A Volvo cég is meglátta a lehetőséget az előfizetéses konstrukciókban, az XC40-es városi terepjárójához ugyanis az amerikai piacon már előfizetéses konstrukcióban kínál biztosítást, karbantartást és asszisztenciát. Az amerikai Cadillac ennél is tovább ment, ennél a cégnél az amerikai ügyfelek havi 1500 dollárért akár autóra is előfizethetnek: a díjért a gyártó négy modelljét használhatják kedvük szerint – bár az autócserék számát évente 18 alkalommal korlátozzák.

 

Hasonló szolgáltatást – havi két-háromezer dollárért – már a Porsche is kínál az USA-ban, ahol egy atlantai pilotprogram keretében sportautókat lehet igényelni az erre szolgáló okostelefonos alkalmazásból. Ehhez hasonló megoldással kísérletezik az Audi San Franciscóban. A luxusautóktól eltérően a Ford pedig Los Angelesben próbálkozik a Canvasszal, ami egy sokkal jutányosabb árú autóelőfizetési szolgáltatás, mivel csak 400-500 dollárba kerül havonta.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://budgetnaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr4713685426

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása